Thursday, August 14, 2008

Aku Menulis

Penulisan merupakan suara..suara yang terdengar dalam diam..
bagi saya penulisan adalah pentas pengaliran ilmu,rasa dan jiwa yang seni..
saya menganggap seseorang penulis perlu mempunyai goal setting yang betul.
menulis bkn kerana nama, wang atau sebagainya.. Tetapi lebih kepada rasa tanggungjawab kerana ruang penulisan mampu mengubah pemikiran dan ideologi seseorang..

Dunia penulisan telah saya mulakan semenjak di zaman sekolah lagi..kini saya masih menulis & menghasilkan risalah sendiri yang saya edarkan di tempat kerja. Semua ini dilakukan kerana melihat pengkaryaan amat sesuai menjadi method dakwah.

Tak ramai orang yang akan datang ke surau mendengarkan kuliah.. namun edaran penulisan kepada setiap individu di pejabat menjadikan ilmu & pengetahuan itu berkembang lebih jauh..

Pada bulan lalu, seorang wanita menyerang email saya.. menyatakan rasa tidak puas hatinya terhadap cara saya.. saya terdiam..kenapa dgn dia?
Rupa-rupanya beliau merasakan penulisan yang saya lakukan selama ini bersifat ingin menunjuk2..
semangat saya tiba2 luntur..
Demi ALLAH, saya hanya ingin berdakwah. Menyampaikan sedikit ilmu dan pesanan disamping minat yang ada.

Namun ALLAH Maha Mengetahui. Pada hujung minggu lalu, saya diberi peluang menjadi kolumnis dalam majalah rasmi sebuah jabatan yang dikeluarkan secara berkala.

Alhamdulillah..bersyukurnya saya. selama hampir 3 tahun mengeluarkan risalah sendiri, dengan bajet sendiri, kini saya dapat menjadi kolumnis kecil.
Memang itu yang ingin sangat saya lakukan. Menjadi kolumnis!

Kalau sebelumnya method dakwah ini hanya sampai kepada 400 orang dalam pejabat, kini ia akan diedarkan keseluruh negara dengan anggaran 15,000 orang kakitangan jabatan.

wah!! nampaknya tanggungjawab semakin besar.
Ini sebahagian dari perjuangan saya dalam mencari dan menyatakan kebenaran.

Moga jalan ini diberi suluhan nur dari-NYA.
amin..

*selalu berangan nak ada kolum sendiri mcm Dr.Tuah..
hehehe...

0 comments:

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP