Tuesday, September 23, 2008

Tertinggal Pen!!!

Huh!! Boleh pulak aku tertinggal pen kat umah hari ni..
Pen yang sentiasa ada di poket@kocek baju aku. Pen berdakwat hitam.
Nasib baik pen biru tekan-tekan ni ada kat jacket.

Sejak zaman persekolahan-universiti-kerja, pen dan pocket note book memang tak boleh dipisahkan dari aku. Ke mana sahaja mesti nak bawa. Pergi beraya rumah orang pun aku bawa juga..ada saja yg mungkin dicatatkan.
Pernah satu hari sewaktu usrah pimpinan ADESA, kak izan tegur aku "Boleh tak akak nak pinjam note book awak tu? Nak baca lah. Mcm ada rahsia je...?"
Aku diam, tersengih-sengih mcm kerang busuk, dahi berkerut sebab rasa macam tak nak bagi.
Then, kak izan kata "Tak baik tau lokek ilmu!!"
Nak tak nak..aku pun bagi dia pinjam utk beberapa hari..
_______________________________________________________

Saya menulis hal ini sekadar utk menyatakan kepada anda pentingnya mencatat bahan yg anda baca @ dengar..kerana kita kerap terlupa. Cuba anda perhatikan dalam setiap mesyuarat dan ceramah yang anda hadiri berapa peratus orang yang akan membuat catatan? Dan berapa peratus pula yang akan tidur?

Hopefully dengan tulisan ini, semakin ramai yang suka membawa pen dan kertas ke mana sahaja. Nota itu mungkin berguna di waktu tak terduga. Percayalah!!

(Teringat kat note 'al-konon' kak izan)

2 comments:

alia September 24, 2008 at 1:11 PM  

zaman dah berubah, mafis... org tak pakai pen n note book utk catat lg dah... nset kan canggih... record je apa nak record... rakam je apa yg nak dirakam... pastu dengar semula... dan lagi... dan lagi... klu mendengar sambil nak catit, takut berubah fakta... heheheheh

Anonymous September 25, 2008 at 7:17 PM  

hahaha...betul betul betul! http://zariel.co.cc/(aku bereksperimentasi dengan WordPress)

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP